Motorelektronik
Home Car | |
DTA P8 Pro. Sekventiell insprutning på upp till 8 kanaler. 8 tändutgångar med inbyggda förstärkare. | |
GDash från DTA avsett att kopplas ihop med P8 Pro. Ingångar för växelindikator, bränsle, varvtidstransponder, bromstryck, etc. Visar även alla värden från DTA:et | |
Triggerhjul till vevaxeln. 36-1 tänders utförande med ytterdiameter på 100mm. Magnetiskt material (eloxerat svartstål) | |
Vevaxelgivare, snabb induktiv variant | |
Kamgivare av halltyp. Kan även användas till hjulhastighetsgivare till launch, antispin, etc | |
TPS-sensor | |
MAP-sensor av GM-typ. 3 bar absolut | |
Spridarmotstånd. I serie med 2.6Ohm spridare ger det 4.6Ohm. Vid en spänning på 14V ger det en ström på ca 3A. | |
Vattentemperaturgivare | |
Oljetemperaturgivare | |
Oljetryckgivare och oljetrycksindikator. Behövs inte mer än 0.1 till 0.2 bar för att lampan skall släckas med orginalgivaren. Inte mycket att hurra över.... | |
Analog tryckmätare. Samma till olja och bränsle. 0-10bar | |
WbO2 2B0 bredbandslambdamätare med ett antal analogingångar, typ-K temperaturgivaringångar och ingång för varvtal. | |
Display till 2B0 enheten. Visar AFR digitalt och grafiskt via stapel | |
Bosch 6066 sond till 2B0. Sitter i ena downpipen. I andra sitter en smalbandare till DTA:et | |
Mittkonsol med kontrollenhet till GDash:en, display till 2B0 och display till EGT-enheten från G.E.T. Mäter EGT i utgången av varje avgasport i grenrören. Enheten loggar maxvärde för de sex olika givarna. | |
Insammlingsboxen till EGT-givarna | |
VDO instummentering med Extreme varvräknare med
fyra programmerbara växlingspunkter, växellampa och logg. Induktiv
hastighetsmätare 20-300km/h med programmerbart impulstal / km. GTechProCompetition med senaste firmware:n så G-krafterna kan loggas under en längre period för att senare kunna plockas över i datorn för analys. Har även varvtalspickup via strömförsörjningen |
|