Motorelektronik

Home  Car  
DTA P8 Pro. Sekventiell insprutning på upp till 8 kanaler. 8 tändutgångar med inbyggda förstärkare.
GDash från DTA avsett att kopplas ihop med P8 Pro. Ingångar för växelindikator, bränsle, varvtidstransponder, bromstryck, etc. Visar även alla värden från DTA:et
Triggerhjul till vevaxeln. 36-1 tänders utförande med ytterdiameter på 100mm. Magnetiskt material (eloxerat svartstål)
Vevaxelgivare, snabb induktiv variant
Kamgivare av halltyp. Kan även användas till hjulhastighetsgivare till launch, antispin, etc
TPS-sensor
MAP-sensor av GM-typ. 3 bar absolut
Spridarmotstånd. I serie med 2.6Ohm spridare ger det 4.6Ohm. Vid en spänning på 14V ger det en ström på ca 3A.
Vattentemperaturgivare
Oljetemperaturgivare
Oljetryckgivare och oljetrycksindikator. Behövs inte mer än 0.1 till 0.2 bar för att lampan skall släckas med orginalgivaren. Inte mycket att hurra över....
Analog tryckmätare. Samma till olja och bränsle. 0-10bar
WbO2 2B0 bredbandslambdamätare med ett antal analogingångar, typ-K temperaturgivaringångar och ingång för varvtal.
Display till 2B0 enheten. Visar AFR digitalt och grafiskt via stapel
Bosch 6066 sond till 2B0. Sitter i ena downpipen. I andra sitter en smalbandare till DTA:et
Mittkonsol med kontrollenhet till GDash:en, display till 2B0 och display till EGT-enheten från G.E.T. Mäter EGT i utgången av varje avgasport i grenrören. Enheten loggar maxvärde för de sex olika givarna.
Insammlingsboxen till EGT-givarna
VDO instummentering med Extreme varvräknare med fyra programmerbara växlingspunkter, växellampa och logg. Induktiv hastighetsmätare 20-300km/h med programmerbart impulstal / km.

GTechProCompetition med senaste firmware:n så G-krafterna kan loggas under en längre period för att senare kunna plockas över i datorn för analys. Har även varvtalspickup via strömförsörjningen