Dynokörning hos TuneIt 2016-10-29. Upp- och igångdragning av
Filips elbil. Ingen justering bara kontroll av effekt och utseende på kurva.
Ca 550hp i maskin - runt 50 mindre än jag hoppats på
Testdag på Ljungbyhed Park 2016-09-13 arrangerat av MOM
events och Drivers Club. Annan bansträckning än förra gången. Bästa tid för
dagen 57s. Första gången bilen känns stabil och inger förtroende. En hel del
modifierat sedan sist - bl.a riktad bakaxel, ny diff och 3.15 utväxling
Testdag på Ljungbyhed Park 2016-08-23 arrangerat av MOM
events och Drivers Club. Mycket trevligt och avslappnat arrangemang. Bästa
tid för dagen 1:01
2015
Mitt snabbaste varv från King of Mantorp 2015-08-02
arrangerat av TimeAttack.nu. Bilen känns bättre men fortfarande lös i
rumpan. 1:28.5
Lite film utifrån på King of Mantorp 2015-08-02 arrangerat
av TimeAttack.nu
Snurrning i Mjölby på King of Mantorp 2015-08-02 arrangerat
av TimeAttack.nu. Anledning - dålig placering av fot på bromspedal och
därmed alldeles för dålig inbromsning med för hög kurvhastighet som följd...
King of the South 2015-05-30 arrangerat av TimeAttack.nu.
Vinst i slicksklassen på en dålig tid (1:11.X) pga väta. Mycket nytt på
bilen
2014
King of Mantorp 2014-07-05 arrangerat av TimeAttack.nu. Nya
slicks och lite bättre koll på grejorna lyckades jag med 1:29.5. GPS:n
skvallrade om 235km/h efter långa rakan och 185 efter start/mål. Motorloggar
ser bra ut. Ca 1bar laddtryck
Film från King of Mantorp av Superior Media. Susar förbi 58s
in....
Litet klipp utifrån STAC på Mantorp 2014-06-18
TimeAttack (STAC, Swedish Time Attack Championship) på
Mantorp 2014-06-18 efter 6 års uppehåll. Mycket nytt på bilen bl.a gamla
STCC slicks från 2005, vilket skulle visa sig vara ett dåligt alternativ då
det avslutade dagen med däckexplosion och avåkning som följd. Mirakulöst nog
gick inget sönder, inte ens fronten som det knappt går att rulla ut ur
garaget utan risk för sprickor... Lyckades trots allt köra 1:31.50 vilket
jag är nöjd med efter omständigheterna
2008
Nästa bankörning blev den stora motorfestivalen på Rudskogen
2008-07-11 till 13. Fredagen blev ett pass på 35 min och två mindre på
lördagen. Fixade småproblem som framkom på mantorp - växellådan kastade ut
olja och larm från oljetempgivaren efter oljekylaren. Lite lägre däcktryck
(1.9 kalla) bidrog också till bättre grepp även om fjädrings- och
dämparsetupen måste modifieras
Första besöket på bana blev Gatebil Mantorp 2008-06-28 och
-29. Mycket nytt så det går inte speciellt fort eller på full attack.
Oprövat var bl.a växellåda, däck, frambromsar och bromsvågsinställning.
Fortfarande lite lös i rumpan men det går åt rätt håll. Blev lite svettigt
20:45 in i filmen....
2007
En liten kartfilm till från 2007-10-03. Nya däck / fälgar
och modifierad luftbox. Betydligt bättre fäste...
Provkörning med R1Karten 2007-09-01. En del däckrök....
2006
Testkörning på Uråsa Terminal 2006-08-01. Gick bra ända till
lådan lämnade in....
Första provkörningen på hjul. Låter helt OK till slut...
Första provkörningen på pallbockar för att kolla att
koppling, låda, kardan och bromssystem fungerar. Blev till och med lite
laddtryck med hjälp av handbromsen...
Det gör ont i hela kroppen när man
skall lägga i ettan, men oj vad de rakskurna dreven låter gott... ;)
2005
Uppstart av motorn för första gången. Även en snabb svepning
över bilen som den ser ut för tillfället