Historia |
2005 del 4 |
Home |
Sida 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 |
Ingångsboxen från EGT-givarna. Robust men inte så lätt. Hoppas på ännu mer utvecklade produkter från GET i framtiden |
|
Andningstanken till torrsumpen på plats. Inge vidare med plats över. Tanken fick modifieras en aning med nytt fäste. Smidig urtappningsfunktion med vänstergängad "ventil" | |
En hel del slangar och kopplingar under bilen. En hel del hemmapulade nipplar, fästklamrar och kopplingar. | |
Vattenledningsrör till kylaren bak. Anslutning till turboaggregat skymtas i nedre / vänstra delen av bilden. Fotot är taget under bilen upp mot rambalken precis innan torpeden på höger sida | |
Hållaren till sprängkåpan monterad på sumpen. Bild under bilen | |
Nya batteriet på plats i batterilådan. Fräste nya polanslutningar och skyddskåpor så batteriet i princip kläms fast. Säkras dock med rem också | |
Gammal anslutningsnippel till oljebehållare (övre). Fick göras om för att passa behållaren till kopplingen. Mindre, lättare och snyggare i Alumold...... | |
Monterad på kopplingscylindern. Även banjokopplingen gjordes om på cylindern. Hoppas slangen tål bromsvätskan (AP600)...... | |
Nya placeringen av fläktarna. Tidigare satt dom framför kylaren och tryckte igenom den. Nu suger fläktarna igenom luften, förhoppningsvis med ett jämnare flöde. Hade problem med återcirkulation med förra varianten. Fungerar mycket bättre nu. | |
Kabeldragning till baklysena. Här ser man även infästningen av vingen. Fyrkantsprofilen är huvudinfästningen och aluminiumvinkeln till staget som justerar vinkeln. |
|
Kablage till spolarna | |
Oljetrycksenhet monterad och inkopplad. Även bränsletrycket mäts och loggas. Klockor finns primärt för justering och visuell kontroll under körning i bänk. Spridarmotstånden är också inkopplade och klara. | |
Enheten där kylvätskan vänder för att sedan lämna toppen på andra sidan. Här mäts temperaturen till DTA:et och mätare på instrumentbrädan. Luftnippel finns också för enkel luftning av systemet. Även här är insatsgänga för att inte slita upp áluminiumgängorna. | |
Kablage till spridarna. I överkant syns den avklippta tändkabeln från Magnecore jag använde för att måtta längden på plats till alla stiften. Suverän passform på grejorna efter specialbeställning från Magnecore i England. Tog ett tag att få hem dock... | |
Inkoppling av vevaxelgivare. Här syns även fästet som är justerbart på plattkil | |
Nytt ljusrelä inhandlades då det gamla såg tråkigt ut. Nytt kablage här, som i resten av bilen.... | |
Home |
Sida 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 |